Huhtikuuta numeroina

Omaisuus

Osakkeet 16531e
Rahastot 314,66e
S-Juna 500e
BNorSäästöt 3002,95e
Auto 1000e
Yhteensä 21 348,61e

Tuotot

Osingot 305,01e
Pääoman korko 20e
Yhteensä 320,01e

Velat

Remonttilaina 8701,06e
Luotto 2594,68e
Yhteensä 11295,74e

Tulos 10 373,22

Muutos maaliskuuhun verrattuna +4043,22e
Muutos tammikuuhun verrattuna + 9201,27

Olen aika yllättynyt tästä lukemasta. Etenkin vertailu tammikuun lukuihin loksautti leukani. Aloitin vasta tammikuussa seuraamaan lukemia sillä tasolla, että pystyn niitä tähän tapaan vertailla ja olen kyllä todella ihmeissäni ja innoissani tästä.
Velka on lyhentynyt huimasti, osakkeita olen hankkinut lisää, rahastoihin olen vähän saanut laitettua ja osinkoja on tippunut tilille. Huisia.

Luottoa sain lyhennettyä aikataulun mukaan. Suunnitelma on maksaa se kesäkuun loppuun mennessä pois.

Tavoitteiden asettaminen ja talouden lukujen seuraaminen todella kannattaa
- en voi muuta sanoa.
En oikein itsekään uskonut vuodenvaihteessa, että se on mahdollista maksaa ylimääräisinä lyhennyksinä 7000e laina pois, mutta näin sitä sitten vaan ollaan pian sen lainan päässä. Luoton lyhennyksien loputtua tarkoitus on kerryttää puskuria jonkin aikaa.


Tästä huomaan saavani kyllä ehdottomasti lisää intoa talouden suunnitteluun ja tavoitteiden laittamiseen. Lukujen seuraaminen todellakin kannattaa ja omia käsityksiä on hyvä välillä tuuletella.

Olen huomannut, että tekee todella hyvää haastaa itseään ja muita yrittämään vähän parempaa. Niin raha- asioissa kuin henkimaailman jutuissa - eli asenteen ja elämänkatsomuksen suhteen. Lisäksi olen haastanut jo pidemmän aikaa omia omistamisen tarpeellisuus-käsityksiä.

Emme ole lähelläkään minimaalista tai yksinkertaista elämäntapaa, mutta jollain tavalla sellainen on tavoitteena.
Sellainen elämä, jonka sisältö on jotain muuta kuin käsinkosketeltavaa tavaraa..

- Näillä ajatuksilla huhtikuun jäljiltä uuden kuukauden kimppuun.



Kommentit

  1. Aivan mahtava varallisuuden kasvu sulla! Huikeita lukuja, ole ylpeä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Olen kyllä tosi ilahtunut ja ylpeä tästä.
      Tosin täytyy myöntää, että yhteisen taloutemme kaikki ylimenevä raha on nyt käytetty minun velan maksuun, joten vauhti pysyy sen vuoksi hyvänä.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Tuntuu suorastaan uskomattomalta minustakin. Mut se on kyllä selkeästi tuo tavoitteiden asettelu, joka työntää eteenpäin. :)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

6 vinkkiä miten pärjätä hoitovapaalla kotihoidontuella

Kesää kohti

Irti Rahapelistä - Robert Scheinfeld