Minulla oli tunne, että ...

Kirjoitin lähes vuosi sitten, että minulla on tunne, että talousasioissa on tapahtumassa jotain. 
Ja kirjoittaessani tässä postauksessa asiasta en tiennyt mitä se voisi olla. 

Mielessäni oli ajatus, että saisin palkankorotuksen. 
Olin ajatellut 500 euron palkankorotusta. Olin miettinyt perusteet sille ja olin varma, että tavalla tai toisella ansaitsen sen. 

Ilmeni tammikuussa, että saan 500e kertaluontoisen bonuksen - se tuli yllättäen ja pyytämättä. Sen lisäksi kuulin alkuvuodesta  saavani ylennyksen ja lisäksi palkankorotuksen 200e/kk keväästä alkaen. 

Mielen voima?

Jo ennen kuin mikään näistä asioista oli tiedossani olin miettinyt miltä se tuntuu kuulla näistä asioista ja miten suhtaudun siihen. Olin myös ilahtuneena asiasta - yllättävästä rahasta, palkankorotuksesta jo silloin loppuvuodesta, kun tunteesta tuli vahva, että jotain rahaa on tulossa. 

Minusta tuntuu, että maailmassa on niin paljon rahaa, että se tulee riittämään myös meidän kylppäriremppaan. 

Nyt on sitten tilanne, että olen tilannut kylpyhuoneremontin. En tiedä kuinka paljon se maksaa eikä tililläni varsinaisesti ole ylimääräistä rahaa (kesällä meille tuli yllättäviä vesivahinkoja ja muuta maksettavaa, joka söi puskurit).
Minulla on kuitenkin vahvasti tunne, että asia järjestyy ja rahat järjestyy remonttiin helposti. 

En tiedä miten, mutta en tunne asiasta mitään painetta. Todella mielenkiintoista. 

Minusta tuntuu, että maailmassa on niin paljon rahaa, että se tulee riittämään myös meidän kylppäriremppaan. On ihan mahtavan jännittävää ja mielenkiintoista jäädä odottamaan ja näkemään miten se kaikki lopulta järjestyy. 
Kerron sitten miten käy!

Miten sinä suhtaudut rahaan tai sen riittävyyteen?
Tuoko raha-asioiden kontrolloiminen ehkä luottamuksen elämään ja sen myötä vapauden tunteen?
Vai tunnetko luottamusta siihen, että asiat järjestyy, ja sen myötä ehkä vapaudentunteen vailla kontollointia?


Kommentit

  1. Hei! Löysin blogiisi toisen blogin lukulistan kautta ja alan mielelläni seuraamaan. Tuo tunne-puoli on jännä. Itselläni oli aivan vastaava, kun hain tuon lainan, jolla hoidin kaikki osamaksut ja luotot pois. Tunne ohjasi toimimaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Ja tervetuloa!
      Ihana, että löysit tänne. :)

      Ja todella! Tunteet ohjaa meitä niin monessa - jos emme tunnista tunteita - ne saattaa pahemman kerran harhaanjohtaa.
      Siksi on niin tärkeää käyttää aikaa tutustuakseen omiin tunteisiin ja siihen miten ne vaikuttaa.

      Kiitos, että luit ja ihana, että jätit kommentin! Tervetuloa seuraavaan matkaani :)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

6 vinkkiä miten pärjätä hoitovapaalla kotihoidontuella

Kesää kohti

Irti Rahapelistä - Robert Scheinfeld